пятница, октября 29, 2010

Шабат шалом!

Сегодня в рубрике "ШШ" классика израильского рока, кнаанский Боб Дилан - покойный Меир Ариэль с песней, которую можно считать гимном еврейского народа:



עברנו את פרעה נעבור גם את זה
מילים ולחן: מאיר אריאל

מס הכנסה, הם עיקלו לי מגבר
מס ערך מוסף, הם עיקלו לי משדר, י
חברת החשמל עיקלו לי מצבר, י
מינהל המים סתמו לי באר - י
ראיתי שאני מתדרדר למשבר, התחלתי הוזה... י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. י

טעות במחשב עלתה לי מיליון, י
כספומט בלע לי יתרת חשבון, י
מזכירה אלקטרונית דחתה לי ראיון, י
שופט אוטומטי שלל לי רשיון
לעורך דין מכני שילשלתי אסימון בחריץ הפה... י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. י

למדתי מקצוע מועיל ונחוץ
כדי שלא אהיה דחוק ולחוץ
התמדתי בו, הייתי חרוץ
ברם כשלון המערכת גם כן היה חרוץ (מאוד) י
מצאתי את עצמי עם המקצוע בחוץ הולך ורזה... י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. י

לפעמים אני חוטף את זה באוטובוס צפוף
או ביציאה ממגרש עת אני דרוך ודחוף, י
לפעמים ברחוב מרוב חיכוך ושפשוף, י
מרוב ביקוש לאיזה אושר חטוף, י
בגב, בצלעות, לפעמים בפרצוף, המרפק הזה... י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. י

הסתובבתי קצת זמן ללא מטרה, י
ללא הגדרה וללא פשרה, י
איבדתי גובה וקצת הכרה, י
חשבתי אולי בכל זאת הגדרה, י
שתתן תשובה חד משמעית וברורה - נקרעתי על זה.. י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. י

ועכשיו אני תקוע בזמן החדיש, י
ולמען האמת אני די אדיש. י
המצב אומנם ביש אך איני מרגיש, י
אין לי לב לכל החומר שהמרקע מגיש. י
ושלטון העם שוב יורד אל הכביש - ואני מתבזה... י
אבל עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.י

Комментариев нет:

Отправить комментарий